Tuesday, February 1, 2011

boh manas. mbak rilek2 bah.

best+gian+rindok ati aku nangga blog manusia yang agak 'bijak' cara nya klaka n molah entri. n even aku sik la alem gilak sampey dapat masok imam muda tp disebabkan aku pakey tudong aku pn rasa macam mok ulas jak menatang tok di blog aku. byk isu yg dibukak dalam blog tok and secara spesifiknya..dalam entri nak tok lah. http://lensarosak.blogspot.com/2011/01/menjengkelkan-4-gadis-tudung-shawls.html

and disebabkan kerajinan aku melampau2 masa bukak entri nya tok aku pun baca lah pasal apa org2 komen kat nya pun entri. entahla..mok tarit hati penulis ka apa..aku pun sik tauk.

isu 1 : kesah beliau ngambik gambar fatin liyana untuk entri post ya.
komen aku : sikboh la nak ngambik gambar org yg boleh dikatakan dalam radius space kita. sik ka bodo namanya. blog dah kacak..entri kacak. cara penulisan kacak. orang tok terer lah juak. nya sik engkah gambar nya kedirik jadi pro blog sebab apa o..maybe sebab isu nak nya selalu padah "NO-BALL"? bukan hanya untuk "org yang sik bernama" tp pun sesuai untuk org yang berani nganok tapi lepas ya sik berani ngeso muka. PEACE

isu 2 : kesah beliau nganok org pakey legging pasya pakey tudong.
komen aku : mula2 kita nak belaja masak kita kompom masak megi or telor goreng jak dolok. even sik berkhasiat tp ya jak yg kita mampu polah for the very first time. okeh..dimaafkan. baru tek nak. pasya mok masak kari, nasik goreng dabey or apa2 jak...ya lah dinamanya pembelajaran. dah ya mok kritik pasal ana rafali bagus gk. mun cmya better sik boh pakey tudong. pakey tudong pun dianok juak. sumpah aku sik sokong alu pasal isu tok. aku suka ana rafali. aku slalu nyanyi lagu nya. kenak sik pesan ngan sapa2 yg baca entri nya soh pesan ngan ana rafali so nya pakey tudong masa main gitar. aku cabar BELIAU padah ngan ana rafali. aku sik la pakey legging. aku sik la pakey baju kurong. jadi aku neutral. tp aku sik suka mulut org lebeh tapi dirikmpun sik betol juak.

isu 3 : kesah si pengomen2 yang rasa bagus madah sokong entri nya.
komen aku : tedah lah aku ngan cdak ya. cdak sik tauk sebenarnya "cdak-cdak" adalah antara orang yang dicemuh MENCAPAP dalam entri nya ya. apa ka...ngok sungguh di situ. lain kali..untuk pengomen2 tegar..boh la memalukan dirik ktkorg jilat ludah org yang dah meludah ngan ktkorg. word paling senang adalah "NGOK"

isu 4 : isu aku n kamu2 semua.
komen aku : entri tok bagus juak pakey nyuroh org seda..tp lingkungan nya hanya untuk org yang pakey tudong shawl n pakey legging n baju kecik. then..nak sik pakey tudong??? oh..sekpa2..teruskan sebab sekda org anok pun ktkorg.
NASIHAT AKU : NOBODY is PERFECT. semua nya ada pro n cont.
so yg rasa pakey tudong mcm x releven jak dgn etika bertudong..pliz patuhi. n yg rasa sik pakey tudong ya..pakey lah tudong. kacak oi..siyes ku madah. (dalam erti kata lain...tutup aurat.)

sik ka lebeh bagus mun kita guna bahasa baik untuk mengajar bahasa baik.

3 comments:

  1. 1st dolok kmk follow ktk jk..
    p lately tok,rasa suk ati bc post ktk koh..
    byk glak kbnaran dlm entri ktk.
    truskn molah byk gk post kedak ya..
    insyaAllah kmk akn bc..

    ReplyDelete
  2. okeh...kmk akan cuba molah benda yg best dan berfaedah..

    ReplyDelete